2014. november 3., hétfő

Kávékrémes kakaós szelet

Szintén a szülinapra készült ez a "hagyományos" (cukros, lisztes) sütemény, melynek alapját a NoSalty-n találtam.



Hozzávalók
Tészta (gáztepsihez):
  • 10 dkg liszt
  • 15 dkg fehér tönkölyliszt
  • 5 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 db tojás
  • 12 dkg cukor
  • 4 dkg kakaópor
  • 2,5 dl tej
Krém:
  • 1 dl lefőzött kávé
  • 5 dl tej
  • 7 dkg kukoricakeményítő
  • 7 dkg cukor
  • 25 dkg margarin

Elkészítés
Tészta:
A fenti mennyiség egy gáztepsihez elegendő. Én két lapot sütöttem, hogy meg tudjam tölteni, a vendégsereg miatt. Magunknak egy lap is elég lett volna, amit kihűlés után elfelezek (tepsi méretének a fele lesz a kész süti).
A tojást a margarinnal és a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a kakaóport és a tej felét, amivel szintén összekeverem. Beleszórom a sütőporral elkevert lisztet és a maradék tejjel hígítom. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítom. 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 25 percig (tűpróbáig) sütöm. Hagyom kihűlni.

Krém:
A kávét, 4 dl tejet beleöntöm egy lábosba, majd beleszóróm a cukrot és forrásig melegítem. Közben a keményítőt elkeverem a maradék tejben. Mikor a kávés folyadék forr, állandó keverés mellett hozzáöntöm a keményítős tejet. Besűrítem és forrón belekockázom a margarint. Mikor a margarin felolvadt kézi habverővel átkeverem, majd teljesen kihűtöm. A kihűlt krémet robotgéppel habosítom, majd két piskóta közé kenem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése