2013. december 9., hétfő

Saláta formában - Blogkóstoló 13.

Blogkóstoló jelenlegi háziasszonya Csak, mert szeretem blog szerzője. Sorsolás során Konyhavirtuóz blogot kaptam. Hamar találtam olyan recepteket, amik nagyon szimpatikusak voltak. A családi rostán két recept maradt fenn.  Már régóta szemeztünk egy zselatinos saláta recepttel, melyet meg is találtam a blogon, így ez lett az egyik elkészített étel.



Hozzávalók
  • 30 dkg fagyasztott vegyes zöldség (nálam leveszöldség, zöldborsó, kukorica)
  • 30 dkg tejföl
  • 0,5 dl majonéz
  • 1 ek mustár
  • 1 húsleveskocka
  • 1 dl víz
  • 2,5 dkg zselatin

Elkészítés

A fagyasztott zöldséget megfőzöm. 
A majonézt kikeverem a tejföllel és a mustárral. A húsleveskockát 1 dl vízben melegítve feloldom, majd beleöntöm az előzetesen 4 evőkanál hideg vízben elkevert zselatint is. Addig melegítem, amíg feloldódik (forralni nem szabad). Langyosra hűtöm és a majonézes keverékhez adom. Ezt követően belekeverem a főtt zöldséget. 
Szilikon püspökkenyér formába öntöm a keveréket. Hagyom egy kicsit hűlni, majd hűtőbe rakom, míg  a zselatin megszilárdul. Tálaláskor tálcára borítom a salátát és szeletelve, köretként tálalom.

Nagyon mutatós és ízletes köret volt. Biztos, hogy többször fog készülni nálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése