2014. december 20., szombat

Sacher-muffin - Blogkóstoló 20.

Egy újabb Blogkóstoló, melynek házigazdája Serpenyő virtuóz. A sorsolás során Takarékos konyhát kaptam. A bőség zavarába ütköztem, hiszen annyi jó recept van ezen a 2010. óta létező blogon. Mivel karácsony közeledtével jönnek a kisebb-nagyobb ünnepségek, ezért ehhez próbáltam meg receptet találni. Az első összejövetelre az alábbi sacher-muffin készült, melyen most nem változtattam semmit.





Hozzávalók
tésztához:
  • 10 dkg étcsokoládé, 
  • 2 db tojás, 
  • 15 dkg cukor,
  • 10 dkg margarin, 
  • 10 dkg baracklekvár,
  • 15 dkg liszt,
  • 1 kk sütőpor
tetejére: 3 ek baracklekvár

csokoládémázhoz:
  •  7 dkg étcsokoládé
  • 1 ek olaj

Elkészítés
Tészta:
A kockákra tördelt csokoládét a margarinnal megolvasztom és félreteszem hűlni. A tojásokat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a margarinnal olvasztott csokit és a baracklekvárt. A liszttel elvegyítem a sütőport, majd összekeverem a csokis masszával. Szilikon muffin formákba töltöm, de ne legyen tele a tésztával a forma. 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöm, majd kihűtöm.

A kihűlt muffin tetejét megkenem baracklekvárral, majd amíg a csokimázat elkészítem berakom a hűtőbe.

Máz:
A csokoládét kockákra töröm és megolvasztom. Hozzákeverem az olajat. A csokis tál fölött a muffint oldalra fordítva, kiskanállal rácsurgatom a púpos részére a mázt. A fölösleges csokit kicsit lerázom, majd a kész sütit a hűtőbe teszem, hogy megdermedjen a csoki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése