2014. június 25., szerda

Joghurtos-gyümölcsös pite

Már régen írtam a blogra pedig minden héten készül sütemény. Kicsit időszűkében vagyok és ezt most a feltöltések sínylik meg. A most következő édesség eredeti receptje Kakukkfű blogjáról származik. Nagy családi kedvenc lett ez a pite. Mivel Anna receptjei diabetikusak, így nem is igazán kellett módosítanom, de azért leírom az én verziómat.


Hozzávalók (26 cm-es formához - gáztepsihez dupla adag kell)
Tészta:
  • 15 dkg Kilófaló kelt tészta liszt
  • fél csomag szárított élesztő
  • fél tk fruktóz
  • 4 dkg margarin
  • kb. 0,7 dl tej
  • csipet só


Töltelék:
  • 45 dkg tisztítás után mért gyümölcs (pl. magozott meggy, cseresznye)
  • 1 nagy doboz görög joghurt (én most 440 g-osat használtam, de elég a 330 g-os is)
  • ízlés szerint édesítő (a meggy mellé 5 dkg cukornak megfelelő folyékony édesítőt raktam)
  • 2 tojás
  • 1 ek vaníliaaroma

Elkészítés
Tészta:
A margarint és a tejet mikróban meglangyosítom (nem kell felforralni). Összekeverem a többi hozzávalót, majd beleöntöm a margarinos tejet és lágy tésztává dagasztom. 0,7 dl tejet biztos felvesz a tészta, de ha kemény, akkor óvatosan adagolva még adok hozzá langyos tejet. Ez a liszt állás közben is vesz még fel folyadékot, úgyhogy annyira legyen lágy a tészta, hogy se a kezünkhöz, se az edényhez ne ragadjon dagasztás közben. Kelesztő tálban kb. 45 percet hagyom pihenni. Vékony, kör alakúra nyújtom, majd a sütőpapírral bélelt pite- vagy tortaformába rakom. Akkorára kell nyújtani a tésztát, hogy a formában legyen egy 2-3 centis pereme. Beteszem a hideg sütőbe, majd 180 °C-ra állítom.

Töltelék:
Amíg a sütő bemelegszik, elkészítem a tölteléket. A joghurtot kézi habverővel (fölösleges a gép hozzá) összekeverem a tojásokkal, majd beleöntöm az aromát és az édesítőt is. Ezzel is gyorsan átkeverem. Mikor felmelegedett a sütő, kiveszem a tésztát és ráterítem a lecsöpögtetett gyümölcsöt. Erre öntöm a joghurtos keveréket, úgy, hogy elfedje a gyümölcsöket, majd visszatolom a sütőbe a pitét. Kb. 30 percig sütőm, amíg a joghurt már nem folyós.
Kihűtöm, majd pár órára a hűtőbe teszem. Ha van elég időm, akkor előző este el szoktam készíteni, így van ideje egy éjszakát a hűtőben csücsülni.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy ekkora sikere lett! ;-) Fogyasszátok egészséggel!
    Anna

    VálaszTörlés